Market ve Perakende Sektörü

En hızlı büyüyen perakende zincirleri arasında devleri geride bırakarak BİM’in ardından ikincilik koltuğuna oturan A101 rotasını belirledi. Üç yıl içinde mağaza sayısını 1001’e yükselten firma bu rakamı yıl sonuna kadar 1200’e çıkarmayı hedefliyor. A101’in Üst Yöneticisi Erhan Bostan, “50 ilde faaliyet gösteriyoruz, 81 ile yayılarak bin kişiye daha iş imkânı sunacağız.” dedi.
Ülker Grubu’nun Migros bünyesinde bulunan Şok Marketleri’ni 600 milyon liraya satın almasının ardından perakende sektöründe hareketlilik yeni bir boyut kazandı. Grup içinde bulunan Bizim Toptan ve Gözde Finansal tarafından yapılan işlemin ardından şirket, yeni mağazalarının konseptini belirlemek için çalışmalarına hız verdi. Sektördeki satın alma işlemlerinin ardından piyasada 3 yıldır faaliyet gösteren A101 mağazaları da gelecek planlarını belirlemeye başladı. Kısa süre içinde bin mağaza sayısına ulaşan A101, 2011 sonuna kadar bu sayıyı 1200’e çıkaracak. Şirket ayrıca yıl sonuna kadar da bin kişiyi daha istihdam edecek.
Perakende sektörünün öncü markalarından A101’in Üst Yöneticisi (CEO) Erhan Bostan, şirketin 5 yıl içindeki yatırım ve istihdam planları ile ilgili açıklamalarda bulundu. A101 olarak 2008 yılından bu yana toplam bin mağaza sayısına ulaştıklarını belirten Bostan, 1001’inci mağazalarını ise bugün Trabzon’un Maçka ilçesinde açacaklarını söyledi. Markanın üç yıl önce dünyadaki örnekleri dikkate alınarak “hard discount (yüksek indirim)” formatıyla kurulduğunu belirten CEO, kısa süre içinde ise yüksek bir başarı örneği yakaladıklarını ifade etti. Amaçlarının önümüzdeki birkaç yıl içinde Türkiye’nin her noktasına ulaşmak olduğunu aktaran Bostan, “Bizim için en büyük pazar şüphesiz İstanbul. A101, şu an itibarıyla Türkiye’nin toplam 50 iline ulaşmış durumda. Amacımız yıl sonuna kadar bin olan mağaza sayısını bin 200’e çıkarmak. 2012 sonuna kadar ise ülkenin her noktasına ulaşmış olacağız.” dedi. Zincir olarak Türkiye’nin her yerinde mağaza açmayı esas aldıklarını belirten Bostan, yıl sonuna kadar ise öncelikli hedeflerinin Karadeniz, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine girmek olduğunu aktardı.
Türkiye’de organize perakendenin çok hızlı ilerlediğini ve sektörün önünde gidilecek daha çok uzun bir yol olduğunun altını çizen A101 CEO’su Bostan, 5 yıl içinde de 3 bin ila 3 bin 500 adet mağaza açma planları olduğunun altını çizdi. Şirket, bu hedefe ulaşmak için de her yıl 500 yeni mağazayı bünyesine katacak. Edinilen bilgiye göre şirketin 2011 sonu ciro hedefi ise 1,2 milyar TL’ye ulaşmak. Ayrıca A101, bir yılda açacağı 500 mağaza için de toplam 50 milyon dolarlık bir yatırım yapacak.
PAZARDA HERKESE EKMEK VAR
Bostan, Ülker’in Şok’u satın almasının ardından piyasada oluşabilecek endişelerle ilgili de Zaman’ın sorularını cevapladı. Ülker’in büyük bir tedarik devi olduğunu ve şirketin sektöre girerken ‘discount’ mağazaları tercih etmesinin kendilerinin başarısını ortaya koyduğunu kaydeden A101 CEO’su Bostan, sözlerine şöyle devam etti: “Pazarda herkese ekmek var. Siz hiçbir zaman tekel olamazsınız. Biz de rekabeti seviyoruz. Böyle bir satın almanın gerçekleşiyor olması bizim planlarımızı değiştirmez, işimizi yapmaya devam ediyoruz. Zaten o rakip orada vardı. Biz zaten ikinciyiz. Kendilerine ‘hoş geldin’ diyoruz. Biz seviniyoruz ki discount Türkiye’de daha moda oluyor.” Bostan, ayrıca şirket olarak da Ülker ürünleri satmaktan da son derece memnun olduklarını kaydetti. A101’e yönelik bazı fon taleplerinin de olduğu bilgisini veren Bostan, 3 yıl gibi kısa bir sürede bin barajını aştıklarından dolayı yerli ve yabancı bazı taleplerin de geldiği bilgisini verdi. Şirketin, sahiplerinden dolayı güçlü bir sermaye yapısına sahip olduğunu kaydeden Bostan, satın alma işleminin de sermayedarların ticarî kararlarıyla ilgili olduğunu belirtti. Halka açılmanın A101 için çok erken olduğunun altını çizen Erhan Bostan, belli bir noktaya geldiklerinde bunu da gündemlerine alacaklarını açıkladı. Şirket, Türkiye’deki yapılanmalarını tamamladıktan sonra ise bölge ülkelerine açılma planları yapıyor. Bostan, ayrıca Private Label denilen kendi markalı ürünlerinin payının toplam ürünlerin yüzde 30’unu oluşturduğunu aktararak, bunu da yüzde 50’ye yükseltme gayreti içinde olduklarını söyledi. Rekabet Kurumu, ‘Türkiye Hızlı Tüketim Ürünleri Perakendeciliği Sektör İncelemesi Ön Raporu’na göre, özel markalı ürünlerin toplam satışlar içindeki oranı İsviçre’de yüzde 54, İngiltere’de yüzde 47, İngiltere’de yüzde 47, İspanya’da yüzde 40, Avusturya’da yüzde 31, İtalya’da yüzde 13 iken Türkiye’de sadece yüzde 8 düzeyinde bulunuyor.
RAKAMLARLA A101
Mağaza sayısı 1001
2011 yıl sonu hedefi 1200
2015 yıl sonu hedefi 3000
Çalışan sayısı 5250
2011 istihdam hedefi 6250
2011 ciro hedefi 1,2 milyar TL
Faaliyet gösterdiği il sayısı 50
Hedef 81 il
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: