Market ve Perakende Sektörü

Japonya’da perakende satışlar, mayıs ayında yıllık bazda yüzde 1,3’le beklentilerin altında geriledi.

Ekonomistler, perakende satışların geçen ay yüzde 2,2 düşeceğini tahmin ediyordu.

Japonya Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, büyük ölçekli perakende satışlar mayıs ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 2,4 geriledi.

Perakende satışlar, mart ayında yüzde 8,3, nisan ayında ise yüzde 4,8 gerilemişti.

Perakende satış verileri, 11 Mart’ta meydana gelen deprem ve tsunami felaketinin ardından ekonominin toparlanmaya başladığının işareti olarak değerlendirildi.

Shinkin Asset Management Company’den Hioshi Miyazaki, ekonomideki daralma hızının yavaşlamaya başladığını, bunun da arz zincirlerindeki hızlı toparlanmadan kaynaklandığını belirtti.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: