Market ve Perakende Sektörü

Bu devlerle çalışabilmek için öncelikli adımı genellikle tedarikçilerin atmaları gerekiyor. Yani tedarikçilerin proaktif olanları tercih ediliyor. Sezona ve talebe göre tedarikçi sayılarının değişiklik gösterebiliyor.

Öte yandan Türkiye’de son yıllarda mal alımında değişen bir trend gözleniyor. Tedarikçilere göre dev zincirlerin Türkiye’den mal alımlarında düşük adetler ve çoğalan modeller dönemi başladı. Çünkü pazarlama açısından daha fazla çeşit ürün ve daha az mal, esnek bir çalışma ortamı yaratıyor. Türkiye’nin Avrupa’ya olan yakınlığı ve Türk tedarikçilerin hızlı üretimleriyle çeşit sunabilme özellikleri sayesinde zincir marketlere kolaylıkla mal satabildikleri söyleniyor.
Bu hızlı sirkülasyonda, yeni desenler ve çeşitlerin numuneleri alım ofislerinde inceleniyor. Bu ürünler gerekirse yurt dışındaki merkezlere gönderiliyor. Merkezler, diğer ülkelerdeki satın almacıları davet ediyor. Ve ortak bir kararla herkes siparişini veriyor. 

Zincir marketlere mal vermenin ne iyi yollarından biri de uygun fiyat. Ancak fiyat ve kalite ilişkisini iyi bir dengeye oturtmak gerekiyor. Fakat kırmak, kaliteden ödün verilerek yapılıyorsa, o zaman istikrarlı bir ticaretten söz etmek mümkün olmuyor.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: