Market ve Perakende Sektörü

Toplumun sağlığını korumak için başlatılan kapalı alanlarda sigara içme yasağı başarılı bir şekilde sürerken, bu uygulama çerez ve kuruyemiş sektörünün satışlarını artırdı.
Türkiye’de kamuya açık her yerde ve kapalı mekânlarda üç yıldan bu yana sigara yasağı uygulanıyor. Yasak, sigara alışkanlığının azaltılması yolunda önemli bir merhale olurken, bu uygulama bazı sektörlere olumlu etki yaptı. Araştırma ve inovasyona önem veren kuruyemiş ve çerez üreticileri, satışlarını artırmayı başardı. Sigara yasağının, satışlarını ikiye katladığını belirten Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, sigara içenlerin hem kapalı hem de açık yerlerde sigara içemediğinden dolayı kuruyemiş yemeyi tercih ettiklerini söyledi.
Papağan Kuruyemiş, Tekirdağ Çorlu’daki fabrikasında ayçekirdeğinden fındığa, fıstıktan kuru üzüme, yer fıstığından leblebiye kadar 32 çeşit ürünün üretimini yapıyor. Emekçioğlu Grubu bünyesinde faaliyet gösteren şirket, 40 bin metrekare açık ve 9 bin 500 metrekare kapalı alana sahip. Onlarca ülkeye ihracat gerçekleştiren Papağan Kuruyemiş, geçen sene yüzde 50 büyümeyi başardı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, Türkiye’nin son on yılda hem ekonomi hem de yapısal sorunların çözümünde önemli mesafeler aldığını, bu adımların iş dünyasının hızını da artırdığını ifade etti.

Türkiye’de özellikle kuruyemiş sektörünün her yıl çift haneli büyümesini sürdürdüğünü vurgulayan işadamı, bunun da hem satışlara hem de istihdama yansıdığını kaydetti. Papağan’ın sektörün ilk üç oyuncusundan biri olduğu bilgisini veren Kani Emekçi, özelikle markalı ürün satışların istenilen düzeyde olmadığını söyledi. Markalı ürünlerin pazar payı yüzde 18-20 civarında iken, geri kalanı açık satışlar oluşturuyor. Bu bilgiler ışığında açık kuruyemiş pazarının 2010’da 2 milyar lira ciroya ulaştığı belirtiliyor. Çalışmalarını genç bir ekiple sürdüren Papağan Kuruyemiş, Ar-Ge çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Bunlardan en önemlisi ise ayçiçeği çekirdeğinin yanında ‘çöp poşeti’ sunması olmuştu. Papağan bu yenilikle, dünyada ve Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdi. Ayrıca ürünlerin açıldıktan sonra bayatlamasını engelleyen ‘Keeper’ uygulaması da bir ilk olarak dikkat çekti. Firma bu fikirlerin patentlerini alırken; Tüketici Çevre Ödülü, Türk Standartları Enstitüsü 19. Altın Ambalaj Ödülü ve Tüketici Raporu Koordinasyon Merkezi tarafından Tüketiciyle Dost Altın Kalite Ödülü’ne kadar birçok ödülün de sahibi oldu.
Papağan Kuruyemiş, Türk cumhuriyetleri başta olmak üzere Avusturya, Amerika, Kosova, Romanya, Arnavutluk, Macaristan, Rusya, Belarus, Irak ve Birleşik Arap Emirlikleri gibi onlarca ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. İhracat şirketin cirosunun yüzde 10’una tekabül ediyor. 2011 ciro hedefi ise 46 milyon TL olarak belirlendi.
Kaynak-ZAMAN
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: