Market ve Perakende Sektörü

Krizden hızlı çıkan Türkiye’de tüketicinin güveni arttı.Ancak yurtdışındaki ekonomik gelişmeler vatandaşı endişeye sevk ediyor.
Tüketiciler, artık daha bilinçli davranıyor. Yönetim danışmanlığı şirketlerinden The Boston Consulting Group’un (BCG) 2011 yılı raporuna göre; Türkiye’deki tüketiciler geleceğe daha güvenle bakıyor, ancak küresel ekonomideki belirsizlikler nedeniyle tedbirli davranıyor. 21 ülkedeki tüketici hissiyatını analiz eden rapora göre; Türkiye, küresel ekonomik krizin etkisinden en çabuk çıkan ülkeler arasında. Bu durum tüketici güvenini artırıyor. İşsiz kalmaktan daha az endişe ediyor, geleceğe ilişkin ekonomik kaygı taşımıyor. Ama bu arada önem verdiği değerler değişiyor. Lükse verilen önem iki yıl öncesine göre azalırken, ev, aile, eğitim, istikrar ve kariyer başarısı gibi değerler önem kazanıyor.


Kriz öncesi seviyeler aşıldı
BCG İstanbul Yönetici Ortağı Burak Tansan 2009’un ikinci çeyreğinden beri kesintisiz büyüyen Türk ekonomisinin, küresel ekonomik krizden en hızlı kurtulan ekonomilerden biri olduğunu belirterek “Faiz oranlarının, enflasyonun ve işsizliğin son yıllarda azalması da Türkiye’nin konumunu güçlendirdi. Bu performans tüketici güvenini artırdı. Tüketim harcamalarında kriz öncesi seviyeler aşıldı” dedi. Tansan bu artışın önümüzdeki yıllarda da kontrollü olarak devam edeceğini öne sürdü.
Artık daha bilinçli
Kıdemli Proje Yöneticisi Deran Taşkıran da tüketicinin daha bilinçli olduğunu ve alışverişte daha çok karşılaştırma yaptığını anlattı. Araştırmaya göre, belirsizlikler nedeniyle tedbirli davranan Türk tüketicisinin yüzde 39’u temel ihtiyaç dışı harcamalarını azalttı. Önümüzdeki yılda da devam edecek eğilimin başlıca nedeni tüketicilerin tasarruflarını artırma gayesi.
İşte rapordan Türk tüketicisiyle ilgili çıkan belli başlı sonuçlar:
Küresel krizden daha az etkilendi: Yüzde 40’ı krizden bireysel etkilendiğini belirtirken bu oran Yunanistan’da yüzde 74 oldu.
Daha iyimserler: Yüzde 56’sı geleceğe yönelik ekonomik kaygı taşımıyor. Bu oran Rusya’da yüzde 47 olarak gerçekleşti.
İstihdamdan kaygısı az: Yüzde 85’i önümüzdeki 12 ayda işini kaybedeceğini düşünmüyor. Bu oran Brezilya’da yüzde 82.
Güvende hissediyor: Sadece yüzde 17’si ekonomik sıkıntıda olduğunu belirtirken, bu oran AB-5 ülkelerinde yüzde 27 oldu.
– Lüksün önemi azaldı: Lüks ve görkemlilik önemsiz hale geldi, ev, aile, eğitim, istikrar önem kazandı.
Stresini sevdikleriyle atıyor: Kaygı dönemlerini aile ve arkadaşları ile vakit geçirerek atlatıyor Lüzumsuz ürün almak, tatile çıkmak stres azaltmak için daha ender rastlanan davranışlar.
Yeşil’e ilgisi yok: Çoğu şimdiye kadar hiç ‘yeşil’ ürün satın almadı. Yeşil ürünlere daha fazla para vermeye istekli değil.
Tatilin ucuzu makbul: Lüks ürünler, tatil – seyahat ürünleri ve ev dekorasyonunda ucuz olanları tercih ediyor. Taze yiyecek-içecek ve bebek ürünlerinde ise pahalı olanlar alınıyor.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: