Market ve Perakende Sektörü

Şirket, ilk 6 ayda konsolide satış hacmini yüzde 17,7 artırdı
Coca-Cola İçecek’in geçen yılın ilk yarısında 302,9 milyon ünite kasa olan konsolide satış hacmi, bu yılın aynı döneminde yüzde 17,7 artışla 356,5 milyon ünite kasaya çıktı.
Coca-Cola İçecek A.Ş’nin Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) gönderdiği yazıda, şirketin 2011 yılı ilk 6 aylık dönemine ilişkin rakamlara yer verildi.
Açıklamaya göre, şirketin geçen yılın ikinci çeyreğinde 190,4 milyon ünite kasa olan satış hacmi 2011’in ikinci çeyreğinde yüzde 15,3 artarak 219,4 milyon ünite kasaya yükselirken, geçen yılın ilk yarısında 302,9 milyon ünite kasa olan konsolide satış hacmi yüzde 17,7 artışla bu yılın aynı döneminde 356,5 milyon ünite kasa olarak gerçekleşti.

Türkiye ve bazı önemli pazarlarda hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin altında seyretmesine rağmen, hem gazlı hem de gazsız içecek kategorilerinde çift haneli büyüme kaydedildiği belirtilen açıklamada, 2010’un ilk yarısında yüzde 25,7 olan uluslararası operasyonların toplam satış hacmindeki payının, bu yılın aynı döneminde yüzde 27,4’e yükseldiği bildirildi.
Gazlı içecek kategorisinin 2011’in ilk yarısında, etkinlik bazlı pazar faaliyetleri ve promosyonlar ile yeni ürün lansmanları sayesinde, büyümeye devam ettiği belirtilen açıklamada, şu bilgilere şer verildi:
”Nisan ayında Kazakistan ve Azerbaycan’da Coca-Cola Zero’nun lansmanı da gazlı içecek kategorisinin büyümesine katkıda bulundu. Su, meyve suyu ve buzlu çay kategorilerinin hem Türkiye hem de uluslararası pazarlarda güçlü büyümesi sayesinde, gazsız içecek kategorisi 2011’in ilk yarısında yüzde 25’in üzerinde büyüme gösterdi. Türkiye’de çay satışları 2011’in ilk yarısında çift haneli seviyede büyümesini sürdürdü.”
Açıklamada, tüm ana kategorilerdeki büyümenin devam etmesi sayesinde, Türkiye satış hacminin 2011’in ikinci çeyreğinde yüzde 11,4 artarak 153,4 milyon ünite kasaya ulaştığı, mevsim normallerinin altında seyreden hava sıcaklıkları ve yağışlı günlerin özellikle 2011’in ikinci çeyreğinde daha fazla olmasına rağmen, gazlı içecek kategorisinin yüzde 5’in üzerinde artış gösterdiği bildirildi.
Gazsız içeceklerin 2011’in ilk yarısında yüzde 25’in üzerinde büyüdüğü, aynı dönemde Türkiye operasyonunun hacminin yüzde 15 artışla 259 milyon ünite kasaya ulaştığı kaydedildi.
Uluslararası operasyonların satış hacminin ise 2011’in ilk yarısında Orta Asya, Irak ve Pakistan’daki güçlü satış hacmi büyümesi sayesinde yüzde 25,6 artışla 97,6 milyon ünite kasa olarak gerçekleştiği, Irak pazarının bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 30’un üzerinde büyüdüğü, bu ülkenin uluslararası operasyonlardaki satış hacmi payının 2011’in ilk yarısında yüzde 3’ten yüzde 9’a yükseldiği bildirildi.
Kaynak | Dünya Gazetesi
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: